CROSSTRAINING

Kantorfitness-0065Funkční tréning je silový a kondiční cvičební program navržený tak, aby pomohl každému získat všeobecnou fyzickou zdatnost a připravit se na jakoukoliv fyzickou výzvu. A není to jen cvičení, je to životní styl, který inspiruje sportovce pracovat na svých slabých i silných stránkách.

CROSSTRAINING odmítá jednostrannost cvičení. Zaměřuje se na intenzivní střídání jednoduchých, funkčních pohybů, které jsou cvičeny s vysokou intenzitou, a pomáhá tak k vytvoření celkové fyzické kondice. Děláš shyby, dřepy, přítahy, vzpírání, základní prvky gymnastiky, běh, veslování a řadu dalších činností. Rutina je úhlavní nepřítel!

Vše je kombinováno co nejkreativnějším způsobem, cvičení jsou krátká, ale intenzivní!

Program se dá univerzálně odstupňovat podle obtížnosti a je tudíž skvěle použitelný pro každého odhodlaného jedince bez ohledu na dosavadní zkušenost. Mohou ho tedy cvičit jak policisté, hasiči, fotbalisté, tak i děti, maminky, babičky.

CROSSTRAINING můžeš trénovat kdekoliv - doma, v garáži, v parku, ve škole – často se ale cvičí ve specializovaných tělocvičnách, kterým se říká CrossFit Boxy. Účastníci programu každý den absolvují „trénink dne“ – WOD (Workout of the Day) a svoje výsledky si zapisují v tělocvičně na tabuli. WOD jim tak poskytuje jedinečnou možnost soutěžit, měřit svoje pokroky, podělit se se zkušenostmi a zlepšovat svoje výkony.

Popis lekce crosstrainingu

  • funkční trénink, silový a kondiční cvičební program navržený tak, aby pomohl cvičenci získat a rozvíjet všeobecnou fyzickou zdatnost
  • zaměřuje se na intenzivní střídání jednoduchých, funkčních pohybů, které jsou cvičeny s vysokou intenzitou a pomáhá tak k vytvoření celkové fyzické kondice
  • základy gymnastiky (shyby, kliky, kliky na bradlech, stojky, chůzi po rukou,…), běh a vzpírání (dřepy, mrtvé tahy, trhy, pressy, nadhozy) a další
  • komplexní cvičení, kde zapojíte všechny svalové skupiny, zvýšíte úroveň vaší fyzické kondice, která se promítne jak ve sportu, tak v každodenním životě
  • v rámci CROSSTRAINING lekce používáme jak váhu vlastního těla, tak např. švihadlo, kettlebelly, jednoručky, olympijské osy, TRX…
  • vhodný od mírně pokročilých po profi sportovce

Průběh lekce CROSSTRAINING

  • warm up (zahřátí)
  • dynamický stretching (protažení)
  • strength (silový blok) nebo skill (technika nových cviků)
  • hlavní tréninková jednotka WOD (workout of the day), může být rozdělena do několika bloků, dle cíle tréninku (rozvoj síly, rychlosti, vytrvalost atd.)
  • stretching (protažení)

MOŽNÉ DRUHY NÁROČNOSTI

Progresbar-3-5